Imatge d'arxiu
Redacció |
Sitges
17-02-2025 12:16
Dona suport al periodisme local col·laborant amb nosaltres i fes-te’n subscriptor per només 3€ al mes sense permanència.
Aquest proper dissabte 22 de febrer, el Centre Excursionista de Sitges organitza la novena edició de la seva cursa per muntanya, la Sitges Rock Trail (www.sitgesrocktrail.cat). Es tracta d’un doble recorregut, de 12,5 i 26 quilòmetres, per camins i senders del massís del Garraf, amb sortida i arribada al Parc del Rocar. Prop de 450 atletes, dels que més d’una quarta part són dones, s’han inscrit per córrer per un entorn feréstec en un esdeveniment esportiu que busca donar valor a l’entorn natural de Sitges. El recorregut curt, anomenat Sitges Speed Trail, té un desnivell positiu acumulat de 450 metres, mentre que el llarg, la Sitges Rock Trail, compta amb 1000 metres acumulats positius.
Com ve sent habitual, la categoria Speed es va omplir amb relativa facilitat, però la Rock ha quedat amb algunes places vacants. La web de la cursa és sitgesrocktrail.cat. A més, per fer la cursa el més participativa i interactiva possible amb corredors i afeccionats, l’organització té presència a Instagram amb el hashtag #sitgesrocktrail25.
La sortida està prevista a les nou del matí des de l’esplanada del davant de l’Espai Jove, que esdevindrà un any més centre neuràlgic de la cursa. Aquest serà l’únic moment en que caldrà tallar el trànsit del tram superior del Camí de la Fita i al carrer Josep Soler Tasis fins el polígon de les Pruelles. Els dos recorreguts tornen a ser tècnics i entretinguts com en les edicions precedents, i amb algun tram sorpresa, el que permet dir que seran “més rock que mai”. Tots dos tindran una sortida gairebé simultània i un breu tram de recorregut compartit, diferent al de les edicions anteriors. Així, la Sitges Speed Trail passarà pel fondo d’en Figueres, el puig d’en Boronet, el Gafarró, el puig d’en Pacurri i la serra del Gegant, mentre que la Sitges Rock Trail, discorrerà per la serra del Gegant, el puig d’en Pacurri, el coll de Pota de Cavall, la Fassina, penya Riscla, les Basses, Vallcarca, la Trinitat, el puig de Sant Isidre, el puig d’en Boronet amb pujada inèdita, el Gafarró i el camí de la Fita. Dos recorreguts, per tant, en sentit antihorari i horari, que passen pels termes municipals de Sitges, Sant Pere de Ribes i Olivella.
L’organització ha previst premis pels primers corredors de cada cursa, i un dinar de germanor final pels voluntaris. Els dorsals s’entregaran al mateix espai jove, divendres 25 de 17 a 20h, i el mateix dissabte 26 de 7 a 8h, i el servei de dutxes se situa al poliesportiu Pins Bens. Al parc del Rocar també hi haurà un espai d'animació. L’entrega de premis tindrà lloc a les 11:30h per la Speed, i a les 13h per la Rock. Un centenar de voluntaris de diverses entitats i particulars, i diverses empreses i establiments de Sitges col·laboren amb l’esdeveniment, que també té el suport de l’Ajuntament de Sitges i de la Federació d’Entitats Excursionistes de Catalunya.
El periodisme de proximitat necessita del compromís dels seus lectors per defensar un periodisme més independent, lliure i plural.
Subscriu-te ara!