Altres
Conèixer la Colònia Ferroviària de Sant Vicenç de Calders
El Vendrell | 19-04-2025 18:00 h.
Qui vulgui fer un recorregut per la història de la Colònia Ferroviària de Sant Vicenç de Calders, i saber quina ha estat la transformació industrial del Penedès, i també de Catalunya, podrà viure-ho el dissabte 19 d’abril, a les sis de la tarda (18 h.) formant part de les “Visites guiades” a aquesta Colònia Ferroviària de la mà de membres de l’ “Associació per a la preservació de la Colònia Ferroviària de Sant Vicenç de Calders”
En aquesta ocasió es farà un recorregut dinàmic, per la història de la Colònia i, lligant-ho amb explicacions referents a la industrialització del Penedès i de Catalunya, fins a descobrir el valor històric dels orígens de l'estació de Sant Vicenç de Calders, així com la innovació tecnològica que ha anat contenint .
Serà una passejada pels indrets de la Colònia, que permetran reflexionar i reviure la història del ferrocarril i el seu impacte a la comarca, a la industrialització del Penedès, al desenvolupament de Coma-ruga, i també la transformació de Sant Salvador, senyalant els serveis i la vida a la Colònia en les diferents etapes històriques, com la guerra civil o la dictadura franquista.
Aquesta és la segona “Visita guiada” de l’any, que organitza l’Associació esmentada i que va fent accions per complir l’objectiu de preservar els pavellons en la seva integritat -ja que són un notable exemple d’edificacions modèliques- i la voluntat que la Colònia Ferroviària de Sant Vicenç de Calders sigui declarada Bé Cultural d’Interès Local.
La visita és oberta a tothom, el punt de trobada és al pàrquing Escola Bressol “El Riuet” a Coma-Ruga, les inscripcions es poden fer al mail de l’Associació: coloniaferroviaria@gmail.com, o a la Oficina de Turisme de Coma-ruga, tels. 977 668010, i 670019171.
T'ha interessat aquest acte?
Subscriu-te a Eix Diari i rebràs cada divendres l'agenda cultural més destacada al teu correu electrònic. Dona suport al periodisme local col·laborant amb nosaltres i fes-te’n subscriptor per només 3€ al mes sense permanència.
El periodisme de proximitat necessita del compromís dels seus lectors.