Barcelona Wine Week

Família Torres reivindica el valor de les vinyes velles com a font de biodiversitat

Torres compta actualment a Espanya amb 75 hectàrees de vinya de més de 40 anys, de les quals 17 hectàrees tenen més de 60 anys

Família Torres reivindica el valor de les vinyes velles com a font de biodiversitat . Família Torres

Família Torres reivindica el valor de les vinyes velles com a font de biodiversitat . Família Torres

Família Torres ha volgut posar en valor la importància de preservar les vinyes velles com a font de biodiversitat i patrimoni vitivinícola en un tast exclusiu que va oferir dilluns, 3 de febrer, en el marc de la Barcelona Wine Week.

Mireia Torres, directora d'Innovació i Coneixement de Família Torres, i el sommelier Sergi Castro van ser els encarregats de guiar el tast "5 expressions de vinyes velles". Durant la sessió, van presentar una selecció de vins procedents de vinyes velles en propietat del celler, repartides per les zones vitivinícoles on tenen presència, tant a Espanya com a Xile.

Per a Mireia Torres, "les vinyes velles són un llegat que cal conservar, no només per tractar-se d'un patrimoni històric i cultural, sinó per ser una font de biodiversitat". En aquest sentit, va destacar la importància de la selecció massal i clonal per mantenir aquesta biodiversitat.

Més enllà de l'edat, Mireia Torres va subratllar que "el més important és l'equilibri". Segons va explicar, "els ceps vells s'han adaptat al sòl, a la geomorfologia, a les variables climàtiques de la zona i a altres paràmetres, i tot això contribueix al desenvolupament equilibrat de la vinya i a la qualitat dels vins".

Família Torres compta actualment a Espanya amb 75 hectàrees de vinya de més de 40 anys, de les quals 17 hectàrees tenen més de 60 anys. A més, més d'una cinquena part del raïm que compra el celler a viticultors catalans té més de 35 anys. El compromís vitícola de Família Torres el va iniciar Miguel A. Torres als anys 60, quan va començar a comprar terrenys i vinyes per a l'elaboració de grans vins.

Durant el tast, els assistents van poder descobrir cinc expressions diferents de vinyes velles:

-Milmanda 2015 (DO Conca de Barberà): Un vi emblemàtic de Família Torres procedent de la vinya de chardonnay plantada el 1980 al voltant del Castell de Milmanda. Es van servir dos lots, un de la parcel·la més antiga de la finca i un altre de Milmanda 2015, que a partir d'enguany forma part de la Col·lecció Privada de Família Torres.
-Perpetual Vinyes Velles 2019 (DO Priorat): Un vi elaborat majoritàriament amb carinyena vella de cinc municipis del Priorat. També es va tastar un lot procedent de la finca Els Cargols, que formarà part del cupatge del 2023.
-Mas de la Rosa 2020 (DO Priorat): Un vi procedent d'una finca històrica de Porrera amb una petita vinya de carinyena i garnatxa plantada abans de 1939.
-Celeste Reserva 2019 (DO Ribera del Duero): Un vi elaborat amb tinto fino (ull de llebre) de vinyes d'entre 40 i 85 anys. Es va presentar un lot de la collita 2021 de la vinya Valdegumiel, que formarà part del cupatge, i es va comparar amb Celeste Reserva 2019.
Manso de Velasco 2020 (Xile): Un vi icònic del celler Miguel Torres Chile procedent de la vinya de cabernet sauvignon més antiga de Xile, plantada el 1902 en peu franc.

Amb aquest tast, Família Torres no només ha volgut posar en valor la riquesa de les vinyes velles, sinó que també ha reafirmat el seu compromís amb la sostenibilitat i la conservació del patrimoni vitivinícola.

Dona suport al periodisme local col·laborant amb nosaltres i fes-te’n subscriptor per només 1€ setmanal sense permanència. El periodisme de proximitat necessita del compromís dels seus lectors.

Subscriu-te ara!




SUBSCRIU-TE

Dona suport al periodisme local col·laborant amb nosaltres i fes-te’n subscriptor per només 1€ setmanal sense permanència. El periodisme de proximitat necessita del compromís dels seus lectors.

Subscriu-te ara! Al periodisme local