VNG

Divendres s'inicia el cicle Documentals de a República (1931-1938)

Prèviament es projectaran diferents curtmetratges rodats a Vilanova i la Geltrú entre els anys 1947 i 1975

Dona suport al periodisme local col·laborant amb nosaltres i fes-te’n subscriptor per només 3€ al mes sense permanència.

Prèviament a aquesta projecció els espectadors podran gaudir de la proposta cinematogràfica Vilanova en 8 mm. Es tracta d’un seguit de films, en format de curtmetratge, rodats a Vilanova i la Geltrú entre els anys 1947 i 1975 pel vilanoví Jordi Ferret Isern, i cedits posteriorment a l’Arxiu Comarcal del Garraf.

Els curtmetratges tracten sobre diferents aspectes de la ciutat i representen un valuós llegat que forma part de la memòria històrica col·lectiva, ja que permetrà recordar i mantenir viva la història de la ciutat i dels seus habitants. El primer dels curtmetratges, que acompanyarà el cicle dedicat a la República, tractarà sobre Les festes populars dels anys cinquanta a Vilanova i la Geltrú. Altres dels títols que es podran veure al març són La platja de Vilanova i la nevada de 1962, Les festivitats religioses i Els esports.

Durant el mes de maig la programació cinematogràfica de la ciutat estarà representada pel cicle dedicat a Segundo Chomón, amb documentals procedents de la Filmoteca de Catalunya. Chomón va ésser, productor, director, tècnic d'efectes especials i un dels pioners en el món del cinema.

Abans de la projecció dels seus documentals, també es podran veure altres dels curtmetratges recollits dins el cicle Vilanova en 8 mm. Els títols proposats pel mes de maig, que a l’igual que als anteriors es projectaran a Neàpolis, són: Fets socials i vida quotidiana i Excursions pel país i Madrid.

El periodisme de proximitat necessita del compromís dels seus lectors per defensar un periodisme més independent, lliure i plural.

Subscriu-te ara!


Articles d'opinió


SUBSCRIU-TE

Dona suport al periodisme local col·laborant amb nosaltres i fes-te’n subscriptor per només 1€ setmanal sense permanència. El periodisme de proximitat necessita del compromís dels seus lectors.

Subscriu-te ara! Al periodisme local