CANYELLES

Se sotmet a informació pública el nou traçat de l’Eix Diagonal a Canyelles

Dona suport al periodisme local col·laborant amb nosaltres i fes-te’n subscriptor per només 3€ al mes sense permanència.

Aquests canvis consisteixen principalment en el desplaçament del traçat, el rebaix de la rasant de la carretera i la construcció de dos túnels, a més del ja previst, per tal de minimitzar l’impacte de la nova via en l’entorn del nucli urbà de Canyelles, la urbanització Califòrnia i d’una zona industrial.


L’Eix Diagonal

El Departament de Política Territorial i Obres Públiques té adjudicades, per un import de 420,8 MEUR les obres de l’Eix Diagonal, entre Vilanova i la Geltrú i Manresa, actuació que permetrà millorar l’accés al litoral des de les comarques centrals i potenciar les comunicacions intercomarcals. Es preveu que els primers treballs comencin durant aquest any.

L’Eix Diagonal tindrà una longitud de 67 quilòmetres; prop del 50% es recolza sobre les actuals C-15 i C-17 i la resta serà de nova construcció. Comptarà amb característiques d’autovia en el tram d’uns 13 quilòmetres entre Vilanova i la Geltrú i la connexió amb l’AP-7 a Vilafranca del Penedès.

Millores del traçat a Canyelles

En l’àmbit de Canyelles, el projecte preveu la formació d’una autovia de nova construcció, separada de l’actual C-15. En el marc de les propostes presentades durant la informació pública de l’Eix Diagonal, el DPTOP i l’Ajuntament de Canyelles van acordar la incorporació de millores en el traçat al seu pas per aquest municipi, amb l’objectiu de minimitzar l’impacte de la futura autovia en l’entorn del nucli urbà de Canyelles, la urbanització Califòrnia i una zona industrial.

Aquests canvis consisteixen principalment en el desplaçament del traçat, el rebaix de la rasant de la carretera i la construcció de dos túnels. L’abast de les modificacions requereix d’un procés d’informació pública i tramitació ambiental específic per aquest tram. En paral·lel, aquesta millora del traçat ha estat tinguda en compte en la concessió per a la construcció i gestió de l’Eix Diagonal.

Avui, el DOGC publica l’anunci pel qual el Departament de Política Territorial i Obres Públiques sotmet a informació pública el nou traçat de l’Eix Diagonal al seu pas per Canyelles, que recull les millores consensuades amb el territori.

Característiques de l’autovia

El traçat ara en exposició pública correspon a un tram de cinc quilòmetres de longitud i quatre carrils de circulació, des de l’enllaç amb la C-32, a cavall dels termes de Vilanova i la Geltrú i Sant Pere de Ribes, fins a l’enllaç de Canyelles, que connecta tant amb el nucli urbà com amb la C-15b, carretera a Sant Pere de Ribes.

Els dos nous túnels s’afegeixen al túnel de Montgròs, ja previst, de 1.560 metres de longitud. En els tres casos, són túnels dobles; un túnel per sentit de la circulació, amb dos carrils cadascun.

D’altra banda, el nou traçat comporta el desplaçament de l’enllaç de Canyelles uns 250 metres cap al nord respecte del projecte inicial per tal de garantir la distància òptima entre l’enllaç i un dels nous túnels previstos. Així mateix, la nova proposta implica reconstruir un tram de 600 metres de la C-15b.

El periodisme de proximitat necessita del compromís dels seus lectors per defensar un periodisme més independent, lliure i plural.

Subscriu-te ara!


Articles d'opinió


SUBSCRIU-TE

Dona suport al periodisme local col·laborant amb nosaltres i fes-te’n subscriptor per només 1€ setmanal sense permanència. El periodisme de proximitat necessita del compromís dels seus lectors.

Subscriu-te ara! Al periodisme local