SANT PERE DE RIBES

Contracte de lloguer de 4 pisos a persones amb discapacitat psíquica

Els habitatges, que seran adaptats, es troben a la zona del Parc Central de les Roquetes i podran acollir fins a 16 persones

Ajt Sant Pere de Ribes. Contracte de lloguer de 4 pisos a persones amb discapacitat psíquica

Ajt Sant Pere de Ribes. Contracte de lloguer de 4 pisos a persones amb discapacitat psíquica

Dona suport al periodisme local col·laborant amb nosaltres i fes-te’n subscriptor per només 3€ al mes sense permanència.

L’objectiu d’aquest iniciativa és facilitar l’accés a l’habitatge a un col•lectiu que també té les seves necessitats en aquest àmbit i, a la vegada, donar resposta a una demanda feta per l’associació de pares i mares dels usuaris del TEGAR per ampliar les places de residència assistida, tot garantint una atenció de qualitat que els permeti un cert grau d’autonomia.

Formalitzat el contracte, ara els pisos seran adaptats per ajustar-los a la normativa d’aplicació per utilitzar-los com a residència assistida. Dels quatre habitatges se’n faran dos mòduls residencials que estaran connectat entre sí. La primera residència, d’un 74 m2, tindrà tres dormitoris, una cuina equipada, menjador i bany adaptat. L’altre, de 267 m2, disposarà de set dormitoris, una cuina, menjador, tres banys, dos sales polivalents i un magatzem.

El cost de les obres d’adequació, que durà a terme l’empresa municipal Garraf Promocions durant els pròxims dos mesos, és de gairebé 20.000 euros. Un cop estiguin finalitzades, només faltarà l’autorització de la Generalitat per posar en marxa aquest centre d’acollida que gestionarà el Tegar.

Els TEGAR, on hi estan vinculats tots els ajuntament de la comarca, tenen com a objectiu normalitzar les relacions socials i laborals de les persones amb disminució garantint la seva participació activa en la millora de la seva pròpia qualitat de vida. Actualment 40 persones tenen accés a pisos tutelats al Garraf i amb aquesta actuació a Sant Pere de Ribes es crearan 16 noves places de llar-residència que actualment són del tot necessàries per la demanda existent.

L’acte de signatura dels contractes de lloguer ha comptat amb la presència de l’alcalde de Sant Pere de Ribes, Josep Antoni Blanco; la presidenta de la Mancomunitat - TEGAR i alcaldessa de Vilanova, Neus Lloveras; el director-gerent del TEGAR, Joaquim Martrat; el president de l’Associació de Pares ALFA, Manuel Urbano; i la quarta tinent d’alcalde de l’Ajuntament de Sant Pere de Ribes, Núria Mestre.

El periodisme de proximitat necessita del compromís dels seus lectors per defensar un periodisme més independent, lliure i plural.

Subscriu-te ara!


Articles d'opinió


SUBSCRIU-TE

Dona suport al periodisme local col·laborant amb nosaltres i fes-te’n subscriptor per només 1€ setmanal sense permanència. El periodisme de proximitat necessita del compromís dels seus lectors.

Subscriu-te ara! Al periodisme local