Torrelavit

Un estudi de la Diputació de Barcelona identifica les terres agrícoles recuperables. Patxi Uriz / Diputació
Terres agrícoles

L'Anoia, l'Alt Penedès i el Garraf tenen més de 15.400 hectàrees recuperables per a conreus

L'Alt Penedès és la comarca amb més terres agrícoles recuperables: del total de 6.662 hectàrees que es podrien recuperar a la comarca, gairebé 1.500 surten registrades com a superfície agrícola i es podrien dedicar al conreu de cereals, fruiters, horta, oliveres, vinya i altres. Si es tornessin a explotar, hi hauria un potencial econòmic al territori indubtable, però el sector sap que això és inviable per la manca d'efectius i l'escassa rendibilitat, motius pels quals s'abandonen cada cop de més terres, que es converteixen directament en combustible per als incendis forestals

  • Redacció |
  • 12-10-2023
Queralt Ruaix Martínez, portaveu del Jovent Republicà Penedès-Anoia. Eix
Política

Un Penedès pel jovent

La nostra esperança rau en la nostra capacitat d'actuar, som la generació que pot fer la diferència, lluitem pel Penedès amb determinació

  • Queralt Ruaix |
  • 07-10-2023
Vies de tren. Eix
Infraestructures

Es necessiten més vies per millorar els trens

Davant d’aquesta realitat no sembla que hi hagi cap més solució que construir nous Eixos Ferroviaris i millorar notablement els existents

  • Jordi Cuyàs i Soler |
  • 28-09-2023
Imatge de les aglomeracions a l'interior del bus entre Sitges i Barcelona. . @asogas
Bus interurbà

Col·lapse al Penedès i Garraf: Els usuaris del bus a Barcelona reclamen millores urgents

Una llarguíssima cua d'usuaris i usuàries del servei de bus en direcció a Barcelona és la imatge amb la que es desperta Vilafranca cada dia, de dilluns a divendres, des del passat 12 de setembre. La mateixa filera d'aspirants a passatgers es repeteix a les tardes a Barcelona, en els trajectes de tornada. Desenes de viatgers es queden fora i han d'esperar al següent vehicle, segons l'Associació per a la promoció del transport públic (PTP), que assegura que el reforç que ha posat en marxa la Generalitat des de la setmana passada per ampliar el servei és insuficient i que calen millores “estructurals”. Al Garraf també es habitual que alguns usuaris es vegin obligats a viatjar dempeus, o directament es quedin sense plaça i hagin de continuar esperant un autobús que els porti a Barcelona o de tornada a casa.

  • Míriam de Lamo |
  • 28-09-2023

SUBSCRIU-TE

Dona suport al periodisme local col·laborant amb nosaltres i fes-te’n subscriptor per només 1€ setmanal sense permanència. El periodisme de proximitat necessita del compromís dels seus lectors.

Subscriu-te ara! Al periodisme local