
-
Esquerra Republicana
-
ERC Vilafranca
- Vilafranca del Penedès
- 25-04-2013 18:24
Cultura 4.0
La diputada penedesenca d’ERC defensa que només amb un estat independent es podrà posar en valor la cultura com a quarta pota de l’estat del benestar
Dona suport al periodisme local col·laborant amb nosaltres i fes-te’n subscriptor per només 3€ al mes sense permanència.
“Amb l’augment de L’IVA al 21%, el govern espanyol s’ha declarat l’enemic número 1 de la cultura, sembla que busquin una societat incapaç”. Teresa Vallverdú, diputada d’ERC al Parlament, va definir d’aquest manera la mesura presa pel govern espanyol d’augmentar del 8 al 21% l’IVA que s’aplica a la cultura. Més enllà de criticar durament aquest fet, va presentar durant la diada de Sant Jordi una proposta per tal que el Congrés espanyol modifiqui Llei 37/1992 de 28 de desembre de l’Impost sobre el Valor Afegit (IVA) per tal que tots els productes culturals tinguin un IVA superreduït del 4%.
Teresa Vallverdú va definir la cultura com la quarta pota de l’Estat del Benestar juntament amb els serveis socials, la salut, i l’educació. Vallverdú va assegurar que “sense un accés universal a la cultura i el coneixement en igualtat d’oportunitats no podrem tenir una societat lliure, justa i crítica”. La iniciativa s’emmarca dins del a campanya endegada per ERC sota el lema Cultura 4.0 que consta de quatre punts: IVA superreduït a tots les productes culturals, la cultura com a quart pilar de l’Estat del Benestar, la cultura com a motor econòmic, i l’accés universal a la cultura.
La diputada independentista va lamentar que “amb aquesta mesura es demostra que a l’estat espanyol no li interessa la cultura. Amb l’augment al 21% s’estan posant en risc centenars d’iniciatives culturals i milers de llocs de treball en un sector que crea coneixement i aporta valor afegit. Vallverdú va afegir que “la pujada de l’IVA no s’ha fet amb interès recaptatori, ja que el volum recaptat ha disminuït considerablement, sinó que s’ha fet per limitar l’accés a la cultura a la població”.
La diputada va participar en la parada que les JERC van organitzar durant tot el dia per difondre els avantatges de la independència.
El periodisme de proximitat necessita del compromís dels seus lectors per defensar un periodisme més independent, lliure i plural.
Subscriu-te ara!