VNG

Òpera a Neàpolis

Serà aquest divendres a l'auditori i es tracta d'una retransmissió en directe des del Liceu

Dona suport al periodisme local col·laborant amb nosaltres i fes-te’n subscriptor per només 3€ al mes sense permanència.

Aquest divendres 28 de novembre torna l’òpera de més alt nivell a Vilanova i la Geltrú. Tal i com ja va succeir el mes de febrer amb l’òpera Electra, els vilanovins i vilanovines podran seguir, en directe, des de l’auditòri de Neàpolis, la retransmissió de “Le nozze di Figaro¨, de Wolfgang Amadeus Mozart.

La proposta és fruit de l’acord entre les regidories de Cultura i de la Societat de la Informació, i està emmarcada dins la programació de l’Anella Cultural, en la que participen el CCCB, la fundació i2Cat els ajuntaments que s’apleguen dins la denominada Xarxa Transversal.

L 'objectiu del projecte Anella Cultural es posar en xarxa les grans instal·lacions culturals de Catalunya i connectar-les amb les institucions territorials per tal de produir, experimentar i intercanviar coneixement i creativitat en una constant circulació d’idees. Els participants provenen tant del món cultural com del món tecnològic o empresarial: grans centres culturals, centres culturals territorials que conformen la Xarxa Transversal, les universitats i finalment les empreses.
La retransmissió de “Le nozze di Figaro” es farà en directe a partir de les vuit del vespre, és gratuïta i compta amb el suport de la fundació i2Cat i de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC). A més de Vilanova i la Geltrú, aquesta òpera també es podrà veure en directe a les ciutats de Sant Cugat del Vallès, Mataró, Girona, Reus i Lleida.

Le nozze di Figaro” es pot veure dins de la Temporada del Gran Teatre del Liceu 2008-2009. Estrenada al Burgtheater de Viena el 1786, és una de les òperes de Mozart més justament estimades des del mateix moment de l’estrena.

El llibret de Lorenzo da Ponte es basa en l’obra teatral de Beaumarchais La folle journée ou Le mariage de Figaro (1784), la segona de la trilogia iniciada amb Le barbier de Séville (1775) i conclosa amb La mère coupable (1792), plenament immersa en l’esperit contestatari previ a la Revolució Francesa.

Da Ponte obtingué el permís de l’emperador Josep II i amb una intel·ligència i habilitat notables evità els moments més conflictius, però mantingué la càustica sàtira social i el dibuix magistral dels caràcters. Mozart aconseguí un equilibri formal admirable entre el tempo dramàtic i el musical i portà amb aquesta obra l’opera buffa del segle XVIII al seu moment més brillant.


L’acció –contemporània a l’estrena– se situa prop de Sevilla, al castell d’Aguas Frescas, propietat del comte d’Almaviva, amb molts dels personatges de Le barbier de Séville. Ja fa uns anys que el comte s’ha casat amb Rosina gràcies a l’ajuda de l‘aleshores barber Figaro, ara al seu servei i a punt de casar-se amb Susanna, cambrera de la comtessa.

El periodisme de proximitat necessita del compromís dels seus lectors per defensar un periodisme més independent, lliure i plural.

Subscriu-te ara!


Articles d'opinió


SUBSCRIU-TE

Dona suport al periodisme local col·laborant amb nosaltres i fes-te’n subscriptor per només 1€ setmanal sense permanència. El periodisme de proximitat necessita del compromís dels seus lectors.

Subscriu-te ara! Al periodisme local