VNG

La UPC assessora universitats d’Àsia i d’ Europa de l’Est sobre com implantar programes de doctorat en sostenibilitat

La UPC és l’única universitat a Espanya que participa en el projecte CREDO, creat per la Unió Europea per promoure la modernització de l’ensenyament superior en països limítrofs a Europa per tal que siguin equiparables al Pla de Bolonya

Dona suport al periodisme local col·laborant amb nosaltres i fes-te’n subscriptor per només 3€ al mes sense permanència.

La UPC és l’única universitat a Espanya que participa en el projecte CREDO, creat per la Unió Europea per promoure la modernització de l’ensenyament superior en països limítrofs a Europa per tal que siguin equiparables al Pla de Bolonya. Avui, al Campus de la UPC a Vilanova i la Geltrú, tindrà lloc la jornada de coordinació del projecte així com la planificació de les actuacions del proper any.

Des del dia 21 i fins el 25 de novembre, representants de diferents universitats de Bòsnia i Hercegovina, Ucraïna, Moldàvia i Kirguizistan visiten la Universitat al llarg d’aquesta setmana i prenen el programa de doctorat de la UPC com a model d’estudis de tercer cicle a Espanya. I és que la UPC és l’única universitat de l’Estat que participa en aquesta iniciativa de cooperació en la docència, que s’emmarca dins el projecte CREDO (Creation of Third Cycle Studies - Doctoral Programme in Renewable Energy and Environmental Technology).

CREDO a la UPC
CREDO (Creation of Third Cycle Studies - Doctoral Programme in Renewable Energy and Environmental Technology) té per objectiu millorar, a través d’estudis de tercer cicle, la competència en l’educació, la recerca, la innovació així com l’aprofitament del coneixement en les energies renovables i la tecnologia mediambiental, en els països limítrofs europeus.
Bòsnia i Hercegovina, Ucraïna, Moldàvia i Kirguizistan són països que necessiten desenvolupar sistemes energètics més sostenibles i comparteixen el problema d'una disminució del nombre d'estudiantat de doctorat i un envelliment dels investigadors i investigadores i del professorat universitari. CREDO dóna suport a aquests països amb la col·laboració d’universitats i institucions europees: la KTH-Royal Institute of Technology (Suècia), la Tallin University of Technology (Estonia), la TU Delft (Holanda) i la Universitat Politècnica de Catalunya. BarcelonaTech (UPC).

Durant tota la setmana, els representants de les universitats visitants participen en conferències, workshops i presentacions tenen lloc a l’Escola Tècnica Superior d’Arquitectura del Vallès (ETSAV), l’Escola Tècnica Superior d’Enginyeria Industrial de Barcelona (ETSEIB) i l’Escola Politècnica Superior d’Enginyeria de Vilanova i la Geltrú (EPSEVG), que ha estat la seu de les activitats en la Universitat. Ahir dimecres, la comitiva va visitar les instal·lacions del Laboratori de construcció sostenible de l’ETSAV, Living LAB LOW3, entre d’altres emplaçaments del Campus de la UPC a Sant Cugat del Vallés. 

Avui al Campus de la UPC a Vilanova i la Geltrú, tindran lloc diferents sessions de coordinació del projecte, així com la planificació de les accions del proper any. La visita, que ha estat coordinada per sostdirector de relacions internacionals i sostenibilitat de l’EPSEVG i membre del grup de recerca Sostenibilitat, Technologia i Humanisme de la UPC, Jordi Segalàs, finalitzarà divendres al Campus Nord de la UPC, a Barcelona. Durant el mati de divendres, els participants del projecte CREDO assistiran a la jornada "L'estat de la recerca en educació per a la sostenibilitat a Catalunya" de la Xarxa de recerca en educació per a la sostenibilitat a l’ l’edifici Vèrtex del Campus Nord. Acte seguit, a les 14h, tindrà lloc l’acte de cloenda del projecte en el mateix emplaçament.

Programa Tempus
El projecte CREDO, que es va iniciar l’octubre de l’any passat i finalitzarà l’octubre de 2013, s’emmarca en el programa Tempus de la Unió Europea. Tempus promou la modernització de l’ensenyament superior en els països associats de Europa de l’Est, Àsia central, els Balcans i la regió mediterrània.

El periodisme de proximitat necessita del compromís dels seus lectors per defensar un periodisme més independent, lliure i plural.

Subscriu-te ara!


Articles d'opinió


SUBSCRIU-TE

Dona suport al periodisme local col·laborant amb nosaltres i fes-te’n subscriptor per només 1€ setmanal sense permanència. El periodisme de proximitat necessita del compromís dels seus lectors.

Subscriu-te ara! Al periodisme local