Poesia

El vent farà dissabte, el nou poemari de Lídia Gàzquez, ja ha arribat a les llibreries

L'obra, una celebració de la feminitat i una exploració dels orígens de la Màtria, destaca per la seva bellesa plàstica i la seva força poètica

El vent farà dissabte, el nou poemari de Lídia Gàzquez, ja ha arribat a les llibreries . EIX

El vent farà dissabte, el nou poemari de Lídia Gàzquez, ja ha arribat a les llibreries . EIX

Dona suport al periodisme local col·laborant amb nosaltres i fes-te’n subscriptor per només 2€ al mes sense permanència.

Des del 19 de febrer, ha arribat a les llibreries El vent farà dissabte, el nou poemari de la poeta sitgetana Lídia Gàzquez, guanyador del Premi Alella de Poesia a Maria Oleart 2024. L'obra, una celebració de la feminitat i una exploració dels orígens de la Màtria, destaca per la seva bellesa plàstica i la seva força poètica.

Amb aquest poemari, titulat amb un vers de Maria-Mercè Marçal, Gàzquez ret homenatge a totes les dones en un cant de rebel·lia i empoderament. La figura de Lilith, la primera dona i primera Mare, es converteix en el fil conductor d'un conjunt de poemes que invoquen la presència de la deessa, dotant-la d'una veu incendiària i reconfortant alhora.

L'obra es caracteritza per un llenguatge poètic ric en simbolisme, imatges suggeridores i recursos plàstics que aporten una gran contundència al seu missatge. El jurat del Premi Alella, format per Carla Fajardo, Laia Noguera i Queralt Morros, ha destacat la seva capacitat de reivindicar la naturalitat i l'autenticitat, alhora que convida a una reflexió profunda sobre la feminitat, la sororitat, el poder, la maternitat, l'amor i la violència.

Lídia Gàzquez (Sant Pere de Ribes, 1978) és llicenciada en Ciències de la Comunicació, escriptora, professora i periodista. Ha publicat L’animal perfecte (AdiA Edicions, 2023), premi Vila de Santanyí, i properament Nuuk, Premi Pollença de Poesia 2024 (El Gall Editor, 2025). També condueix els pòdcasts literaris LiteraCura’t i geMMinades, reconeguts amb diversos premis en el camp de la comunicació.

Amb El vent farà dissabte, Gàzquez convida els lectors a un viatge poètic on la veu de la dona ressona amb força i autenticitat, en una obra que promet ser una de les grans novetats editorials de l'any.

El periodisme de proximitat necessita del compromís dels seus lectors per defensar un periodisme més independent, lliure i plural.

Subscriu-te ara!




SUBSCRIU-TE

Dona suport al periodisme local col·laborant amb nosaltres i fes-te’n subscriptor per només 1€ setmanal sense permanència. El periodisme de proximitat necessita del compromís dels seus lectors.

Subscriu-te ara! Al periodisme local