VD |
16-03-2011 23:06
Dona suport al periodisme local col·laborant amb nosaltres i fes-te’n subscriptor per només 3€ al mes sense permanència.
Aquest matí s'han fet públiques les llistes baremades amb la puntuació provisional del procés de preinscripció escolar al segon cicle d'Educació Infantil, Educació Primària i Educació Secundària Obligatòria per al curs 2011-2012. Enguany, aquesta demanda s'ha vist molt més repartida entre els diversos centres educatius de la ciutat gràcies a l'aplicació del nou sistema de zonificació escolar.
La demanda de preinscripcions al segon cicle d'Educació Infantil s'ha ajustat totalment a l'oferta, de manera que es podrà donar cabuda a les 750 sol·licituds omplint el total de places ofertades en els diversos centres de la ciutat, també 750. A més a més, a la gran majoria d'escoles hi ha hagut una correspondència molt positiva entre oferta y demanda.
Pel que fa a l'Educació Secundària Obligatòria, la demanda de places ha superat en una tretzena l'oferta, ja que s'han presentat 482 sol·licituds davant les 469 places disponibles. En els propers dies caldrà revisar si totes aquestes sol·licituds són de Vilanova i la Geltrú i/o Canyelles i, posteriorment, es valorarà conjuntament amb el Departament d'Ensenyament de la Generalitat de Catalunya les diverses possibilitats existents, com la creació d'un nou grup en algun centre, per acollir aquests alumnes.
Aquest matí s'ha dut a terme també el sorteig de desempat entre les sol·licituds amb la mateixa puntuació, que afectarà únicament a tres centres educatius de la ciutat.
Zonificació
Aquest procés de preinscripció escolar per al curs 2011-2012 és el primer que s'ha dut a terme sota el nou model de zonificació escolar. La regidora d'Educació i Treball, Míriam Espinàs, s'ha mostrat molt satisfeta amb el seu funcionament, ja que "hem aconseguit que la demanda hagi estat més repartida entre els diferents centres educatius de la ciutat facilitant l'escolarització dels infants a la opció triada en primera intància".
Les reclamacions, a partir de demà
Les reclamacions a aquestes llistes baremades publicades aquest matí es podran dur a terme del 16 al 18 de març, mentre que les llistes baremades definitives es donaran a conèixer el dia 23 del mateix mes.
En aquets sentit, el 8 d'abril es publicarà l'oferta definitiva, mentre que la publicació de les llistes d'admesos es farà oficial el 2 de maig. Per últim, el període de matriculació es durà a terme del 6 al 10 de juny.
El periodisme de proximitat necessita del compromís dels seus lectors per defensar un periodisme més independent, lliure i plural.
Subscriu-te ara!