Redacció |
Sitges
05-09-2013 12:19
Dona suport al periodisme local col·laborant amb nosaltres i fes-te’n subscriptor per només 3€ al mes sense permanència.
Mossos d’Esquadra de la Unitat d’Investigació del Garraf han detingut dos homes com a presumptes autors de dos delictes de furts comesos el mateix dia a l’autopista C-32, a Sitges, en els quals es van emportar més de 5000 euros i aparells electrònics. Els lladres cometien els furts utilitzant el sistema conegut com a punxa-rodes, amb el qual aconseguien que els conductors aturessin el vehicle enmig d’una gran confusió, moment en què aprofitaven per cometre el furt. Els autors, de nacionalitat alemanya i sèrbia, tots dos de 43 anys i veïns de Barcelona, tenen un ampli historial delictiu per fets similars.
Tots dos furts es van cometre en menys d’una hora de diferència, a la carretera C-32, al terme municipal de Sitges. En tots dos casos, els autors van seguir el mateix mètode per tal de sostreure objectes de valor de l’interior dels vehicles que circulaven per la via.
Els lladres aprofitaven el moment en què un vehicle s’aturava per descansar en un àrea de servei per punxar-li una de les rodes. Esperaven que aquest emprengués de nou la marxa i aleshores el seguien i li feien senyals, informant-lo de què tenia problemes a la roda. Quan el conductor aturava el vehicle per comprovar el suposat problema, els lladres aprofitaven els moments de confusió per cometre els furts i fugien ràpidament sense ser vistos. Els autors d’aquest tipus de furts, però, no dubten a fer ús de la violència si són sorpresos per tal de garantir la seva fugida.
Pel que fa les víctimes d’aquest tipus de fet, acostumen a ser turistes que estan de pas per la zona i porten efectes de valor visibles a l’interior dels vehicles. Els furts solen produir-se en àrees de descans de vies ràpides, autopistes i autovies. El fet que estiguin de vacances i no parlin català o castellà dificulta algunes vegades la denúncia, la qual cosa permet als autors dels fets actuar de manera més fàciI.
El periodisme de proximitat necessita del compromís dels seus lectors per defensar un periodisme més independent, lliure i plural.
Subscriu-te ara!