Ajuntament de Sitges. Una màquina de fer bombolles guanyadora de la 1ª Trobada de projectes de tecnologies creatives i robòtica
Redacció |
Sitges
03-02-2015 21:05
Dona suport al periodisme local col·laborant amb nosaltres i fes-te’n subscriptor per només 3€ al mes sense permanència.
Una màquina de fer bombolles, que consta d’un LDR, un làser, dos servos, un ventilador i una placa d’Arduino, és la guanyadora de la 1ª Fira Impulsem la robòtica. Tecnologies creatives a l’aula celebrada al Cosmocaixa de Barcelona. Quan algú es posa davant de la màquina, interromp el feix de llum del làser i el LDR acciona els servos portant el líquid enfront del ventilador, generant bombolles, en un cicle que es repeteix fins que no hi ha ningú davant. El projecte dels alumnes de l’IEs Joan Ramon Benaprés Christian Grossmann, Pol Espejo, Lluc López i Miquel Nogal s’ha imposat per davant de 242 projectes, de 48 instituts de secundària, i més d’un miler de participants.
Malgrat la Fira no està concebuda com un concurs, sinó com a espai de trobada per intercanviar experiències desenvolupades a l’aula i compartir el diàleg sobre aquesta temàtica amb professorat i alumnat, s’atorguen premis als tres millors projectes. El jurat, format per 10 professors, 10 alumnes i 10 membres de l’organització (entre els quals es trobava en David Cuartielles, co-creador de la plataforma Arduino), va visitar tota la fira i va anar concedint una xapa a aquells projectes que es consideraven més interessants per la seva originalitat, innovació o creativitat. El projecte guanyador del Benaprés va obtenir 12 xapes: 5 de l’alumnat, 4 del professorat i 3 de l’organització.
L’IES Joan Ramon Benaprés va presentar dos projectes més. El primer, un piano amb 8 làsers a la part superior apuntant a 8 LDR que tenen associats cadascun una nota musical diferent, que s’activa quan s’interromp el feix de llum. El segon projecte presentat ha estat un cotxe eruga que consisteix en controlar un vehicle mitjançant un comandament Bluetooth i una placa d’Arduino.
La 1ª Fira Impulsem la robòtica. Tecnologies creatives a l’aula és l’última etapa de les experiències realitzades des del mes de setembre seguint un nou i innovador programa d’aprenentatge per incorporar les tecnologies emergents a l’aula -concretament la plataforma Arduino-, de manera que l’alumnat adquireixi bases de programació, electrònica i mecànica.
El periodisme de proximitat necessita del compromís dels seus lectors per defensar un periodisme més independent, lliure i plural.
Subscriu-te ara!