Requalificació urbanística

La Bisbal Decideix denuncia un possible conflicte d'interessos en l'aprovació del polígon logístic de les Planes del Vent

Segons el grup de l'oposició, familiars directes de les dues regidores són propietaris de parcel·les afectades per la requalificació urbanística

Dona suport al periodisme local col·laborant amb nosaltres i fes-te’n subscriptor per només 3€ al mes sense permanència.

La Bisbal Decideix, grup municipal i cap de l'oposició a l'Ajuntament de la Bisbal del Penedès, ha denunciat un possible conflicte d'interessos per part de l'alcaldessa, Agnès Ferré, i la tinent d'alcalde en relació amb l'aprovació inicial del polígon logístic de les Planes del Vent. Segons el grup de l'oposició, familiars directes de les dues regidores són propietaris de parcel·les afectades per la requalificació urbanística, fet que podria comprometre la seva imparcialitat.

L'equip de govern ha convocat un ple extraordinari per al proper divendres 7 de març per debatre i aprovar inicialment la requalificació del paratge dels Masots, que passaria de tenir protecció agrícola a un ús logístic-industrial. Davant aquesta situació, La Bisbal Decideix ha exigit el compliment del deure d'abstenció per part de l'alcaldessa i la tinent d'alcalde, en compliment de la legislació vigent en matèria d'incompatibilitats.

Segons el grup municipal, ja han presentat tota la documentació oficial que acredita la titularitat de les parcel·les per part de familiars de les regidores davant la secretària de l'Ajuntament. Argumenten que aquesta situació vulnera la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, que obliga a l'abstenció en cas de conflicte d'interessos.

A més, La Bisbal Decideix ha recordat que la Comissió Territorial d'Urbanisme del Penedès ja va emetre un informe desfavorable al polígon logístic el passat 5 de juliol i que la ciutadania es va posicionar en contra d'aquest projecte en la consulta popular celebrada l'1 de setembre, on un 62,5% dels votants hi van votar en contra, amb una participació del 53,7%.

El grup de l'oposició considera que el procediment seguit per l'equip de govern ha estat "opac i d'esquenes a la població", acusant-lo d'haver fet servir fons públics per evitar la celebració de la consulta popular. També recorden que recentment una regidora d'ERC va abandonar el govern municipal per "manca de transparència" en la tramitació del polígon.

En aquest context, La Bisbal Decideix ha presentat una recusació formal contra les dues regidores afectades i ha demanat a la secretària de l'Ajuntament que avali la documentació aportada i actuï segons la legislació vigent.

Finalment, el grup municipal denuncia que l'alcaldessa i la tinent d'alcalde no haurien informat degudament sobre el seu possible conflicte d'interessos i han participat activament en el procés de presa de decisions, fet que, segons La Bisbal Decideix, posa en qüestió la transparència i la legitimitat democràtica de l'equip de govern.

El periodisme de proximitat necessita del compromís dels seus lectors per defensar un periodisme més independent, lliure i plural.

Subscriu-te ara!


Articles d'opinió


SUBSCRIU-TE

Dona suport al periodisme local col·laborant amb nosaltres i fes-te’n subscriptor per només 1€ setmanal sense permanència. El periodisme de proximitat necessita del compromís dels seus lectors.

Subscriu-te ara! Al periodisme local