VNG

El Consell Comarcal celebra el Dia d’Europa

Diumenge passat, el Consell Comarcal del Garraf va celebrar el Dia d’Europa a la Masia d’en Cabanyes de Vilanova i la Geltrú, en el marc de la 6ª Setmana d’Europa al Garraf

Dona suport al periodisme local col·laborant amb nosaltres i fes-te’n subscriptor per només 3€ al mes sense permanència.

L’acte, presidit per Mònica Miquel i Serdà, consellera de relacions amb Europa, va començar amb un espectacle d’animació infantil del grup Corrandes. Tot seguit es va fer lectura de la Declaració de dia d’Europa en diversos idiomes, amb la participació de ciutadans i ciutadanes europeus residents a la comarca.

A través d’aquesta declaració del Consell Català del Moviment Europeu, es van destacar els beneficis obtinguts durant els 25 anys de pertinença a la Unió Europea, com la modernització de pobles i ciutats i el posicionament del país en l’escenari internacional. També es mencionar la necessitat de desenvolupar amb rapidesa el Tractat de Lisboa, que va entrar en vigor l’any 2009 i que dota a la Unió Europea d’un marc institucional i de mètodes de treball necessaris per superar importants reptes com la crisi financera, el canvi climàtic, l’esgotament del model energètic actual i els problemes de sostenibilitat del model social. D’altra banda, amb motiu de l’Any Europeu del Voluntariat, es va reconèixer la tasca de persones voluntàries que lliuren el seu temps, dedicació i esforç per millorar la societat, donant sentit als valors tradicionals europeus de la solidaritat, el compromís i la justícia social.

La 6ª Setmana d’Europa al Garraf s’allarga fins aquest divendres, quan s’oferirà la conferència debat “Europa segle XXI, empresaris i emprenedors davant els nous reptes socioeconòmics”. Aquesta activitat, organitzada per l’Ajuntament de Sant Pere de Ribes, anirà a càrrec de Miquel Royo de l’Associació Horitzó Europa i es realitzarà a la masia de Can Puig (C/Major 110) a les 10:30h.

El periodisme de proximitat necessita del compromís dels seus lectors per defensar un periodisme més independent, lliure i plural.

Subscriu-te ara!




SUBSCRIU-TE

Dona suport al periodisme local col·laborant amb nosaltres i fes-te’n subscriptor per només 1€ setmanal sense permanència. El periodisme de proximitat necessita del compromís dels seus lectors.

Subscriu-te ara! Al periodisme local