Ajt Sitges. Per Nadal, Quinto a les entitats
Redacció |
27-12-2011 22:35
Dona suport al periodisme local col·laborant amb nosaltres i fes-te’n subscriptor per només 3€ al mes sense permanència.
El Quinto està lligat estretament a la història de les entitats i és que, en el cas del Prado i el Retiro, la tradició es remunta a la fundació de les dues societats, ara fa més de cent anys, quan van importar un joc que es celebrava a les cases per Nadal amb l'objectiu de fer-lo col·lectiu. El cas de l'Agrupació és diferent. L'entitat introduir el Quinto entre les seves activitats a principis dels anys '80 amb un tret distintiu respecte al Prado i al Retiro, perquè l'Agrupació va substituir els premis en metàl·lic per objectes de regal o productes d'alimentació.
El lloro, figura imprescindible en el joc, és l'encarregat de les cantarelles dels números que, més enllà del seu valor matemàtic, es relacionen amb celebracions, formes, dorsals d'esportistes o amb cançons. Els jugadors cobreixen els números amb guixes, mentre esperen poder fer línia i picar de forma contundent a la taula per donar a conèixer a la sala que la sort ha estat del seu costat.
Les partides del Quinto al Prado es celebraran de manera ininterrompuda fins al 7 de gener a partir de les deu de la nit, a excepció del 31 de desembre. En el cas del Retiro, les partides són els dies 30 de desembre i l'1, el 5 i el 6 de gener, també a les 22.00 hores. Finalment l'Agrupació de Balls Populars, al Palau del Rei Moro, jugarà al Quinto l'1 de Gener entre les sis de la tarda i les nou de la nit.
El periodisme de proximitat necessita del compromís dels seus lectors per defensar un periodisme més independent, lliure i plural.
Subscriu-te ara!