L'alcalde de Vilanova i la Geltrú, Juan Luis Ruiz, ha estat aquest dimarts al Palau de la Generalitat de Catalunya, per reunir-se amb el president Sal
Redacció |
Vilanova i la Geltrú
12-02-2025 19:21
Dona suport al periodisme local col·laborant amb nosaltres i fes-te’n subscriptor per només 3€ al mes sense permanència.
L'alcalde de Vilanova i la Geltrú, Juan Luis Ruiz, es va reunir aquest dimarts amb el president de la Generalitat, Salvador Illa, al Palau de la Generalitat. En la trobada, van abordar diversos reptes globals que afecten directament la capital del Garraf, com ara l'habitatge i el projecte de capital ferroviària. A més, Ruiz va aprofitar l'ocasió per exposar la necessitat d'un nou hospital comarcal per al territori.
Durant la reunió, l'alcalde va traslladar al president la necessitat de construir un nou hospital comarcal que doni resposta a les necessitats sanitàries de la població. Segons va explicar, l'objectiu és que el nou equipament es dediqui a l'atenció aguda i intermèdia, esdevenint el centre de referència de la comarca. La proposta planteja un model sanitari que integri l'Atenció Primària i fomenti la recerca biomèdica, amb la intenció d'obtenir l'acreditació d'hospital universitari.
Ruiz també va insistir en la necessitat d'inversions per millorar les infraestructures sanitàries actuals mentre el nou hospital no es faci realitat. En aquest sentit, va demanar millores a l'Hospital de Sant Antoni Abat i als centres d'atenció primària, així com el retorn del servei d'urgències al CAP Sant Joan.
Garantir l'accés a l'habitatge a Vilanova i la Geltrú
L'alcalde va expressar la seva preocupació per la dificultat d’accés a l’habitatge a Vilanova i la Geltrú, una de les zones més tensionades en aquest aspecte. Ruiz va traslladar a Illa la disponibilitat de sòl públic per a la construcció d’habitatge protegit per part de la Generalitat. A més, va reclamar agilitat en la posada en marxa del bloc adquirit per l’INCASÒL a la rambla de Sant Jordi i una reducció del temps d’espera per accedir a un habitatge de la Mesa d’Emergència.
Vilanova i la Geltrú, capital ferroviària de Catalunya
Finalment, Ruiz va abordar amb el president Illa el projecte de convertir Vilanova i la Geltrú en la “capital ferroviària de Catalunya”. Aquesta iniciativa inclou la signatura imminent d’un protocol de col·laboració entre institucions per impulsar la ciutat com un referent en formació i innovació en mobilitat sostenible.
El projecte contempla la reorganització urbanística de l'entorn de l'estació de tren, la Universitat Politècnica de Catalunya i el Museu del Ferrocarril, amb l’objectiu de preservar el patrimoni i, alhora, fomentar la formació i la investigació en l’àmbit ferroviari.
Amb aquesta reunió, Juan Luis Ruiz busca garantir el suport del Govern per impulsar projectes clau que millorin la qualitat de vida a Vilanova i la Geltrú i enforteixin el seu paper estratègic a Catalunya.
El periodisme de proximitat necessita del compromís dels seus lectors per defensar un periodisme més independent, lliure i plural.
Subscriu-te ara!