VNG

Elena insta el PSC a 'fer pinya i aixecar-nos de nou'

Pere Navarro s'ha convertit aquest migdia en el nou primer secretari del PSC amb el 73% dels vots

PSC. Joan Ignasi Elena al Congrès del PSC

PSC. Joan Ignasi Elena al Congrès del PSC

Dona suport al periodisme local col·laborant amb nosaltres i fes-te’n subscriptor per només 3€ al mes sense permanència.

Joan Ignasi Elena ha instat el PSC a “fer pinya i aixecar-nos de nou” i s’ha felicitat perquè aquest ha estat un Congrés “diferent”, que ha comptat amb “la màxima transparència”. “És necessària i urgentíssima la renovació del nostre partit”, ha afegit, “ara cal concretar les propostes i els compromisos”. Elena ha afirmat: “m’estimo el PSC, i vull un PSC plural amb vocació de traspassar fronteres i liderar l’esquerra del nostre país”. “Necessitem equilibri, integració, pluralitat, necessitem suma i enriquir-nos col•lectivament”, ha explicat, i “hem de fer un partit més fort, més intel•ligent portes endins per ser més intel•ligent portes enfora”. 

En la seva primera intervenció després de ser proclamat, Pere Navarro ha afirmat que cal “més força, més convicció, més entusiasme, i tenir la seguretat que som capaços de fer les coses bé”. “El partit ha donat un exemple de democràcia, de transparència, de diàleg i d’acord: aquesta és la labor que faré com a primer secretari”, ha explicat.

Abans de la seva proclamació, el primer secretari del PSC ha dit que cal “canviar les formes i reconstruir el projecte socialista”, i fer-ho “des del valors i les idees”. “La política i el món han canviat”, ha explicat el nou primer secretari que ha destacat que “la necessitat de ser útils és imprescindible”. Com també ho és, ha assenyalat, “despertar les il•lusions de la gent”. Per això, “ens calen propostes valentes i ganes que aquest partit es pugui tornar a refer”. Navarro ha afirmat també que la situació del país “requereix que ens arremanguem”.

Àngel Ros, que ha retirat la seva candidatura per donar suport a la de Joan Ignasi Elena, ha cridat en la seva intervenció a “reformular el catalanisme polític i redissenyar la socialdemocràcia”, perquè “això és el que necessita Catalunya: el catalanisme progressista integrador, equilibrador, on són les persones i on treballem per a tothom”. “És una feina que hem de fer entre tots”, ha afegit, per concloure que a partir del proper dilluns “els més de 30,000 militants del partit hem de sumar junts”.

El periodisme de proximitat necessita del compromís dels seus lectors per defensar un periodisme més independent, lliure i plural.

Subscriu-te ara!


Articles d'opinió


SUBSCRIU-TE

Dona suport al periodisme local col·laborant amb nosaltres i fes-te’n subscriptor per només 1€ setmanal sense permanència. El periodisme de proximitat necessita del compromís dels seus lectors.

Subscriu-te ara! Al periodisme local