Marta Cucurella i Isabel Fernández, guanyadores de la Biennal d’Art Ardhara 2025 a Canyelles. Ajuntament de Canyelles
Redacció |
Canyelles
14-04-2025 12:09
Dona suport al periodisme local col·laborant amb nosaltres i fes-te’n subscriptor per només 2€ al mes sense permanència.
Les artistes Marta Cucurella i Isabel Fernández han estat les guanyadores de la Biennal d’Arts Plàstiques i Visuals Ardhara 2025, celebrada a Canyelles. El veredicte es va fer públic aquest diumenge, 13 d’abril, a l’Espai Romanguer durant l’acte inaugural de l’exposició col·lectiva que mostra una selecció de les obres participants i que es podrà visitar fins al 27 d’abril.
Cucurella ha estat reconeguda amb el Primer Premi en la categoria de pintura, dibuix i gravat per l’obra Platja, mentre que Fernández ha guanyat el Primer Premi en escultura, ceràmica i volum per la peça El caos de l’univers. El jurat també ha concedit accèssits a Sebastià Carbonell per Llibertat en la categoria de pintura, i a Sílvia Tortorella per Tots junts som molt més? en la d’escultura. El premi corresponent a la categoria de joieria i tèxtil ha quedat desert.
La Biennal Ardhara, organitzada per l’Ajuntament de Canyelles i la Comissió de Patrimoni i Cultura del municipi, ha aplegat enguany 45 artistes i 74 obres provinents del Garraf, l’Alt Penedès i el Baix Penedès. Una quarantena d’aquestes obres s’exposen a l’Espai Romanguer en una mostra que recull disciplines com la pintura, l’escultura, la ceràmica, la fotografia, la joieria o les instal·lacions.
El jurat, format per destacats professionals del món de l’art com Felip Pla, Josep Maria Pinyol, Abel Massana, F. Xavier Pascual i Mercè Garcia, ha valorat especialment la qualitat i originalitat de les propostes presentades. El president del jurat, Joan Nadal, ha animat el públic a gaudir de l’art i la cultura com a eina de transformació social i personal. L’alcaldessa de Canyelles, Rosa Huguet, ha expressat el seu reconeixement a tots els participants i ha reiterat el compromís del consistori amb la promoció de l’art i la creativitat local.
L’exposició de la Biennal Ardhara 2025 es pot visitar a l’Espai Romanguer els dies 14, 19, 20, 25, 26 i 27 d’abril, en horari d’11 h a 13 h i de 18 h a 20 h. Una oportunitat única per descobrir el talent emergent de les comarques del Penedès i del Garraf.
El periodisme de proximitat necessita del compromís dels seus lectors per defensar un periodisme més independent, lliure i plural.
Subscriu-te ara!