Cal un Pla Territorial que prioritzi la construcció de les comunicacions del futur, i que exigeixi la construcció immediata de la dessalinitzadora del Foix i la regeneració de l’aigua de totes les depuradores
Les solucions socioeconòmiques no es resolen posant naus logístiques de qualsevol manera. El reequilibri comarcal passa per uns estudis en profunditat del conjunt del territori
És l’instrument que recull els valors i l’estat de conservació dels diversos paisatges d’una vegueria i proposa mesures de preservació i s’aprovarà a principis del 2023
El fons es proposa que sigui gestionat per un Consorci amb una seu emblemàtica, liderat per les Administracions Públiques del Territori, alhora que treballen per tirar endavant la Vegueria Penedès
El Penedès es troba en una cruïlla i el camí que agafi cap al futur dependrà d’una multitud de decisions que es prendran al llarg d’aquest any i el proper
Una Vegueria del Penedès moderna, una Vegueria del Penedès on el tren sigui l’element motor. Una Vegueria que pugui treure fruit de les infraestructures que hi passen
Hem passat de la febre del creixement a una època de fortes crisis (climàtica, econòmica, social, pandèmica) que genera precarietat i pobresa i obliga a actuar amb contenció i mètode. El problema no és créixer sinó valorar el què tenim i com ho disposem per treure-li el màxim partit respectant el medi
Intensa, caòtica i productiva, serien tres adjectius per qualificar la sessió deliberativa sobre els Espais Oberts que va organitzar el Departament de Territori el dijous 15-O passat
Ens cal una Administració que ho tingui clar, que lluiti per moure tot el sector públic, començant per la Formació Professional, que convenci al Govern que es pot innovar mirant el futur i que cal fer-ho, que li digui al Conseller d'Empresa que la logística no és cap solució pel Penedès
Cal posar-hi algun remei i fer-ho de manera coordinada, acceptant per part dels ajuntaments un treball que per delegació o per cessió faci que es pugui treballar amb una visió global i fins i tot amb una proposta de repartiment col·lectiva i ponderada de càrregues i beneficis
Si els càlculs, de l’informe sobre transport ferroviari de l’Agenda Catalana del Corredor Mediterrani 2018, són certs, l’any 2030, per la línia de rodalies: Sant Vicenç- el Vendrell-Vilafranca- Sant Sadurní- Gelida – Martorell-Castellbisbal, passaran més de 100 trens de mercaderies diaris
La plataforma valora positivament els 10 criteris de l’avanç de Pla i però alerta que, les propostes que exposa en els propis documents, a part de que els contradiuen, no obeeixen a cap criteri científic ni racional
Representants del món local i comarcal i associacions s'han reunit avui per avançar en la constitució d’aquest òrgan que permetrà millorar la resposta a les demandes de mobilitat del territori
Es preveia la desaparició de les poques industries grans del territori? Provablement no ens ho esperaven amb la magnitud que està succeint. El que sí està clar és que, tot i ser ‘una mort anunciada’, ens ha agafat a tots amb els pixats al ventre
Dona suport al periodisme local col·laborant amb nosaltres i fes-te’n subscriptor per només 1€ setmanal sense permanència. El periodisme de proximitat necessita del compromís dels seus lectors.