
Fer País i Vegueria en uns temps canviants
La Vegueria de les 4 comarques del Penedès és de les que ha de treballar més per fer sentir la nostra veu
- Jordi Cuyàs i Soler |
- 27-02-2025
La Vegueria de les 4 comarques del Penedès és de les que ha de treballar més per fer sentir la nostra veu
Montse Ortiz, diputada: «L’Eix transversal és important pel Penedès. Necessitem autopistes ferroviàries per a les mercaderies i evitar el col·lapse de Rodalies»
Hi ha entitats, o Lobbys, que amb menys bona fe intenten que les mesures “provisionals” siguin definitives per fer negocis logístics o simplement “salvar els mobles”
La plataforma Pro Vegueria alerta que segons per on passin els trens de mercaderies, tindrem un Penedès o un altre: 'O totalment supeditats a Barcelona o un territori amb la indústria i l’agricultura com a puntals socioeconòmics'
Hem defensat a tot arreu que el tercer fil que s’ha posat a la R4 per tot el Baix i Alt Penedès, ha de ser una mesura provisional, ja que quan hi passin mercaderies a tot drap, col·lapsarà del tot el transport de viatgers
És realment preocupant és veure com molts dels Ajuntaments, Consells Comarcals, Mancomunitats, Consorcis, així com altres organismes del territori més aviat donen la sensació que es van tancant en ells mateixos
Van valorar conjuntament la situació en què es troben Tarragona i les comarques del Penedès en relació al Tren i, específicament, amb el pas de Mercaderies d’ample internacional,
No volem cap més infraestructura que sigui una barrera al pas de les aigües que, algun dia, travessaran el Garraf i el Baix i l’ Alt Penedès; I això passarà, tard o d’hora
Els responsables de l’entitat s’han entrevistat amb el Delegat del Govern a la Vegueria Penedès, Sr. Lluís Valls, amb qui han coincidit en tres temes fonamentals per la consolidació de la Vegueria
Representants de Pro Vegueria Penedès es reuneixen amb l’alcalde del Vendrell per analitzar l'estat de la situació ferroviària
La seva recepta és simple: convertim tota l’actual província de Barcelona en un territori administrat per l’Àrea Metropolitana i els problemes quasi desapareixeran
La plataforma i l’alcalde de Vilafranca, FranCisco Romero, han fet una compareixença pública per reclamar la necessitat de l’Eix Transversal Ferroviari, una infraestructura que es va projectar l’any 2010
L’Associació Pro Vegueria Penedès es reuneix amb l’Alcaldessa de Sitges Aurora Carbonell
Cal pensar que la R4 es saturarà molt aviat, per la qual cosa els trens de Mercaderies d’ampla ibèric passaran per la R2 Sud, o sigui la Costa del Baix Penedès i el Garraf
La definició de la política, de la bona política, és l’art de lo possible i no de l’impossible, no perdem més temps
Els 7 plans territorials de Catalunya es van fer abans del 2010. D’aquest nou pla sempre han dit que seria diferent ja que es tindria en compte el canvi climàtic, la reduccions de CO2 i que es traurien les mercaderies de les carreteres. Doncs no. No veiem que això sigui així
La sensació a l’acabar era que s’havia fet un gran pas endavant per marcar el futur de les línies de tren al país i d’aclarir un dels temes pendents que encara té el Pla Territorial del Penedès
Cal un Pla Territorial que prioritzi la construcció de les comunicacions del futur, i que exigeixi la construcció immediata de la dessalinitzadora del Foix i la regeneració de l’aigua de totes les depuradores
(Lleida / Igualada /Martorell)
Publicació del Pla Territorial Parcial del Penedès
SOM Penedès pretén aglutinar tot l’entramat associatiu cultural, social, agrari i ambiental amb la complicitat de la ciutadania
Des de PVP s’aposta per fer una nova línia de tren que enllaci els Corredors de Mercaderies Central i Mediterrani cap a les Terres de Lleida, doni servei a Igualada i en una primera fase enllaci amb Barcelona i la línia de Mercaderies cap a França
Dona suport al periodisme local col·laborant amb nosaltres i fes-te’n subscriptor per només 1€ setmanal sense permanència. El periodisme de proximitat necessita del compromís dels seus lectors.
Subscriu-te ara! Al periodisme local