Política municipal

Propostes de resolució de Som Poble-ERC-AM al Ple de l'Ajuntament del Vendrell

La regidora Jennifer Macia en roda de premsa. Eix

La regidora Jennifer Macia en roda de premsa. Eix

Dona suport al periodisme local col·laborant amb nosaltres i fes-te’n subscriptor per només 3€ al mes sense permanència.

El projecte preveu l’edificació d’una planta solar ubicada en un terreny de sòl no urbanitzable que afecta a la biodiversitat del territori, especialment a dues espècies de plantes amenaçades.

El passat Ple de l’Ajuntament del Vendrell celebrat el 24 de març del 2025 va aprovar el Pla d’acció per a l’energia sostenible i el clima, que contempla la instal·lació de plaques solars als edificis públics, la creació de comunitats energètiques que ajudin a democratitzar les energies renovables i fer-les accessibles al conjunt de la població i incentivar els projectes d’autoconsum.

Aquestes mesures ja es trobaven en la Proposta de resolució presentada per Som Poble-ERC-AM per l'aprofitament de les teulades públiques per generar energia solar i beneficiar al conjunt de la població i que va ser aprovada per unanimitat en el Ple de l’ajuntament del Vendrell del 27 de maig del 2024. En aquesta proposta ja s’explicava que el potencial de generació d’energies renovables del Vendrell aprofitant les teulades aptes del municipi podria cobrir en bona part la demanda d’energia elèctrica de la Vila.

Per altra banda, des de Som Poble-ERC denuncien, a través d’una nota de premsa difosa pel Grup Ecologista del Vendrell i el Baix Penedès (GEVEN), que una empresa privada preveu instal·lar una planta solar fotovoltaica al paratge de la Planassa, al Pla de Mar, que ocuparia una superfície de 3,14 hectàrees classificades com a sòl no urbanitzable de protecció especial. La mesura afectaria de ple a dues Àrees d’interès florístic delimitades per la Generalitat de Catalunya per protegir a les dues úniques espècies amenaçades presents al Vendrell i la comarca: l’Anemone palmata i la cargola sanguínia Erodium sanguis-christi, incloses en el Catàleg de flora amenaçada de Catalunya com a vulnerables a l’extinció.

Des de Som Poble-ERC denuncien que «tota la zona afectada per aquest projecte és un dels espais amb una major riquesa florística del Vendrell i la comarca, i un dels pocs indrets on podem localitzar conjuntament aquestes dues espècies amenaçades».

Per aquest motiu, el principal grup de l’oposició demanarà al pròxim Ple de l’Ajuntament del Vendrell del 28 d’abril que mostri el seu rebuig al projecte de planta solar fotovoltaica per afectar de ple a les àrees d’interès florístic delimitades per dues espècies de flora amenaçada.

Així mateix, demanarà a l’ajuntament que s’insti al Departament de Territori, Habitatge i Transició Ecològica, a aturar la tramitació d’aquesta projecte i descartar-lo d’acord amb els criteris que estableix la normativa vigent. Aquestes accions també han de servir, segons Som Poble-ERC, perquè el govern municipal elabori un Pla especial de regulació de la implantació de les energies renovables al municipi del Vendrell que respecti el paisatge i els valors naturals i culturals del municipi.

El grup municipal Som Poble - ERC - AM vol reactivar la figura dels educadors i educadores de carrer

El principal grup de l’oposició a l’Ajuntament del Vendrell, Som Poble-ERC-AM, reclama la recuperació dels educadors i educadores de carrer per gestionar i solucionar els problemes socials, delinqüencials, cívics i inclús educacionals, fet que permetrà abordar els problemes «de manera estructural, des de la base», segons asseguren des del mateix partit.

Fa quatre anys, des de Som Poble-ERC es va plantejar una proposta perquè el Casal Jove i les educadores i els educadors de carrer fossin considerats servei essencial, per poder abordar la situació d'inseguretat i d’incivisme al municipi. Segons la formació d’esquerres, això s'ha de fer des de tots els àmbits possibles, tenint en compte que és obligació de l'Administració Pública vetllar perquè la convivència a la vila sigui serena, pacífica i justa.

El grup municipal assegura que actualment «no tenim un servei estable que tingui en consideració aquesta figura, i serveixi també aquesta proposta per reivindicar la feina que fa el Casal Jove, amb els recursos dels quals disposa». En aquest sentit, la formació denuncia, amb dades a la mà, que els educadors i educadores de carrer són una bona eina per lluitar contra els delictes contra el patrimoni comesos per menors, o contra els delictes contra la identitat i integritat sexual, per exemple.

En l'àmbit educatiu, les xifres de fracàs escolar i abandonament prematur dels estudis a Catalunya,  són del 13,78%, per sobre de la mitjana estatal de l'any 2024, i tot i no trobar-se entre les xifres més elevades, és obligació de l’administració treballar perquè aquesta xifra sigui 0. «En aquest sentit, creiem que la figura dels educadors i educadores de carrer pot funcionar, de manera preventiva i com a eina estimulant, per evitar l'abandonament dels estudis i aconseguir actituds més cíviques i respectuoses amb el bé comú», sentencien des de Som Poble-ERC.

Per aquest motiu, Som Poble-ERC demanarà, al pròxim Ple Ordinari del 28 d’abril, reactivar la figura dels educadors i les educadores de carrer al municipi del Vendrell, dotant-la de recursos suficients i estables, que actuaran de manera coordinada amb els serveis socials, educatius, culturals i de seguretat de l’ajuntament.

Així mateix, també instarà a l’ajuntament a impulsar un Pla d’Ocupació que faciliti la incorporació com a educadors i educadores de carrer a  joves amb formació específica i que es trobin en situació d’atur, així com un Pla de Voluntariat adreçat a persones amb experiència o formació en educació, treball social, psicologia o altres àmbits afins, que vulguin col·laborar amb els equips d’educació de carrer.

Tot aquest treball conjunt haurà d’estar comandat també per una Taula de Coordinació Interdisciplinar que integri serveis socials, educació, joventut, seguretat i salut, amb participació dels mateixos educadors i educadores de carrer, per fer seguiment dels casos detectats, compartir diagnòstics i traçar actuacions conjuntes.

El periodisme de proximitat necessita del compromís dels seus lectors per defensar un periodisme més independent, lliure i plural.

Subscriu-te ara!




SUBSCRIU-TE

Dona suport al periodisme local col·laborant amb nosaltres i fes-te’n subscriptor per només 1€ setmanal sense permanència. El periodisme de proximitat necessita del compromís dels seus lectors.

Subscriu-te ara! Al periodisme local