Redacció |
Vilafranca del Penedès
17-12-2012 21:29
Dona suport al periodisme local col·laborant amb nosaltres i fes-te’n subscriptor per només 3€ al mes sense permanència.
El dijous 13 de desembre es va celebrar sessió plenària del Consell d’Alcaldes de l’Alt Penedès a la seu del Consell Comarcal i per començar la sessió, el gerent de la Unió d’Empresaris, Francesc Simó, va presentar el projecte “Salvem les empreses: la nostra riquesa”. L’objectiu d’aquesta campanya és posar en valor les empreses com a bé social i motor de l’economia. Simó va fer una crida als alcaldes perquè duguin a terme actuacions municipals per afavorir les empreses, i va posar alguns exemples: subvencions per a les taxes d’obertura de comerços i indústries o per a les empreses que vulguin ampliar locals comercials o naus industrials quan això comporti la contractació de més personal, reduccions o congelacions de les taxes municipals (llicències d’activitats, ocupació de la via pública, IBI, recollida d’escombraries, etc.), creació d’oficines d’atenció a l’empresari/emprenedor, implantació de la tramitació electrònica, reducció dels terminis per a la tramitació de llicències municipals, etc.
Tot seguit, el president de l’Acadèmia Tastavins, Joan Tarrada, va explicar el projecte “Espai Tastavins Penedès” i va demanar la participació de tots els ajuntaments de l’Alt Penedès en el projecte. Va començar la seva presentació amb una dada impactant: cada any al Penedès es produeixen 120 milions d’ampolles de vi; paral·lelament, a Catalunya es consumeixen 140 milions d’ampolles de vi de la Rioja. Per donar a conèixer el Penedès i els seus vins, augmentar-ne el prestigi i el consum i millorar el volum de vendes, l’Acadèmia Tastavins ha impulsat l’Espai Tastavins Penedès”, que s’inaugurarà a Barcelona el febrer de 2013. Consistirà en una sala de tast per on passaran un miler de restaurants cada any.
El Consell d’Alcaldes va continuar amb la presentació dels serveis que presta l’Associació AMPER. El seu president, Joan Ríos, va explicar que AMPER facilita el desplaçament col·lectiu en autocar des de Vilafranca fins als hospitals de Barcelona a les persones que han tingut un càncer i estan rebent tractament de radioteràpia. Els pacients són atesos successivament i així s’estalvien temps d’espera a l’hospital. A més, el viatge en autocar és molt més còmode i ràpid, i no cal demanar als familiars que deixin la feina per acompanyar els pacients a l’hospital. Si AMPER aconsegueix signar convenis amb els ajuntaments de l’Alt Penedès per garantir el seu finançament, l’any 2013 ampliarà el seu servei a les persones que hagin de rebre tractament de quimioteràpia.
En el següent punt de l’ordre del dia, l’alcalde de Torrelavit, Ramon Riera, va informar la resta d’alcaldes sobre el Centre de Dia per a persones grans de Torrelavit. El Centre està llest per obrir les seves portes, però l’Ajuntament necessita un nombre mínim de 8 usuaris per posar en marxa el servei. El centre oferirà activitats per a les persones grans que hi facin estada durant el dia i tallers per a totes les persones majors de 65 anys que s’hi vulguin inscriure. També organitzarà tallers per a cuidadors i familiars i serveis ambulatoris per a tota la població major de 65 anys (podologia, fisioteràpia, etc.). El Centre serà gestionat per l’empresa pública Consorci d’Acció Social de Catalunya, que presta el Servei d’Atenció Domiciliària del Consell Comarcal. La presentació d’aquest Centre es va fer perquè molts alcaldes i molts ciutadans de la comarca desconeixen que existeix aquest servei que els pot interessar.
El Consell d’Alcaldes va continuar amb la presentació del projecte “Banc d’Aliments Comarcal”. El gerent del Consell Comarcal, Xavier Escribà, va exposar que Caritas i el Servei d’Acció Social del Consell Comarcal estan estudiant la possibilitat d’obrir nous centres de repartiment d’aliments per facilitar l’accés a les persones que els necessiten i evitar-los desplaçaments fins a Vilafranca, però per obrir aquests centres cal la col·laboració dels ajuntaments. Des de Caritas es vol coordinar també les campanyes de captació d’aliments de les empreses, per aconseguir que les donacions es redistribueixin de forma òptima entre els usuaris del Banc d’Aliments.
En el torn d’informacions de la Presidència, el president del Consell Comarcal, Francesc Olivella, va explicar que tenia la confirmació del director general de Carreteres de la Generalitat que ja està fet el projecte per a la construcció d’un segon carril que unirà la N-340, a l’altura del polígon de Sant Pere Molanta, amb la C-15. Aquest segon carril es construirà durant l’any 2013 i farà més fluid el tràfic en hores punta en aquest tram de la N-340. Olivella també va informar que la Generalitat ha desestimat el projecte de construir un abocador entre Olèrdola i Sant Cugat Sesgarrigues per falta de consens territorial.
En el torn obert de paraules, els alcaldes van proposar i aprovar per unanimitat demanar al Consell Comarcal que el seu plenari debati una moció en suport del model d’escola catalana i de rebuig de la Ley Orgànica para la Mejora de la Calidad Educativa (Llei Wert).
El periodisme de proximitat necessita del compromís dels seus lectors per defensar un periodisme més independent, lliure i plural.
Subscriu-te ara!- Avinyonet del Penedès
- Castellet i la Gornal
- Castellví de la Marca
- El Pla del Penedès
- Font-rubí
- Gelida
- La Granada
- Les Cabanyes
- Mediona
- Olèrdola
- Olesa de Bonesvalls
- Pacs del Penedès
- Pontons
- Puigdàlber
- Sant Cugat Sesgarrigues
- Sant Llorenç d'Hortons
- Sant Martí Sarroca
- Sant Pere de Riudebitlles
- Sant Quintí de Mediona
- Sant Sadurní d'Anoia
- Santa Fe del Penedès
- Santa Margarida i els Monjos
- Subirats
- Torrelavit
- Torrelles de Foix
- Vilafranca del Penedès
- Vilobí del Penedès