El Cep i la Nansa

Primera notícia de Toldrà, tres personalitats i un curador

Primera notícia de Toldrà,  tres personalitats i un curador. EIX

Primera notícia de Toldrà, tres personalitats i un curador. EIX

Dona suport al periodisme local col·laborant amb nosaltres i fes-te’n subscriptor per només 3€ al mes sense permanència.

Aquest proper diumenge, 13 d’abril, a la Masia d’en Cabanyes, celebrem la sortida del llibre, Primera notícia de Toldrà. Un treball resultat del bon ofici de l’Esteve Molero, que ha traduït al català, el llibre TOLDRÀ, d’Eugeni Molero i Pujós ( 1943-1984), el seu pare, la primera biografia d’Eduard Toldrà de l’any 1963. "En aquells moments", ens informa l’Esteve,  "el meu pare tenia dinou anys, per això en  traduir Toldrá, escrit originalment en castellà per imperatius de l’època, m’he permès adaptar el llenguatge al seu estil posterior, al de les seves obres de maduresa".

El pròleg de Toldrá el va escriure Rafael Ferrer, deixeble del mestre i la seva mà dreta durant gairebé dues dècades a l’Orquestra Municipal de Barcelona. És per això que aquesta nova edició de la primera biografia d’Eduard Toldrà es complementa amb un text en què Molero glossa la figura de Rafael Ferrer.

Però té sentit, es pregunta l’Esteve Molero, tornar a editar un llibre publicat fa més de mig segle? Jo crec que sí, perquè és una aproximació diferent de la d’altres biografies que van venir després. Té un to poètic irresistible que ens presenta l’obra i l’artista, però sobretot l’ésser humà de sensibilitat extrema que va ser Eduard Toldrà. Resposta compartida per l’editor.

«El títol Primera notícia de Toldrà, fa referència, efectivament, al fet que es tracta de la primera biografia sobre el mestre; però també perquè té la voluntat de ser-ne una introducció amable, un primer contacte afectuós. És un llibre que presenta diversos  nivells de lectura, ja que el lector expert també hi trobarà dades originals, facilitades directament per la vídua i la filla de Toldrà al meu pare, així com informacions actualitzades que m’he permès incorporar en el cos del text».

Un cop més, doncs, a través del llibre, ara aquest, Primera notícia de Toldrà, fem possible l’abast popular la vida i l’obra d’un dels músics catalans més importants del segleXX: el violinista, compositor i director d’orquestra Eduard Toldrà i Soler. L’exquisida escriptura de l’Eugeni Molero i Pujós, que aporta dades inédites, de primera mà, tractades de forma detallada i rigurosa però amb un to poètic irresistible i entrenyable. I la recuperació del text: Rafael Ferrer, mig segle de vida musical. Les tres personalitats: Toldrà, Molero, Ferrer, i un curador, Esteve Molero, el músic, comunicador, gestor cultural i home de lletres, que ha estat l’element fonamental i imprescindible
d’ haver produït una peça tan preuada.

El periodisme de proximitat necessita del compromís dels seus lectors per defensar un periodisme més independent, lliure i plural.

Subscriu-te ara!




SUBSCRIU-TE

Dona suport al periodisme local col·laborant amb nosaltres i fes-te’n subscriptor per només 1€ setmanal sense permanència. El periodisme de proximitat necessita del compromís dels seus lectors.

Subscriu-te ara! Al periodisme local