La paradoxa de la formació permanent
Però és que no caldria que em prenguessin el temps a la feina per després tornar-me’l en forma de curset
- Jordi Larregola |
- 18-06-2024
Però és que no caldria que em prenguessin el temps a la feina per després tornar-me’l en forma de curset
Si parlem d’educació, fàcilment sorgiran aspectes com els mòbils, la manca de disciplina o els mals resultats educatius. Ara sembla difícil educar infants però, no ho havia estat fins ara?
El Departament d’Educació i els Serveis Terrritorials d’Educació al Garraf i Penedès, atenten contra l'educació pública
I com que som com som, que sempre hem volgut més tenir un diploma que aprendre alguna cosa, doncs així estem
Ens enganyem a nosaltres mateixos durant tota l’escolaritat, però després ens queixem que no en saben
Fem la pregunta a la inversa. Què hi guanya un alumne de batxillerat per no llegir un parell de llibres?
El tema educatiu té una presència significada en els mitjans de comunicació, potser massa i tot, i no sempre amb temes agradables que cal afrontar però que comporten també la necessitat de la reflexió
Tu, què volies fer com a conseller? De debò volies millorar l’educació en aquest país? No n’hi ha prou amb voler-ho. Ni tan sols n’hi ha prou amb deixar-se aconsellar per tots aquells que diuen que ho volen
I, per cert, per a tots els qui s’estimen més el camí de la lògica econòmica, aquest és un problema de teixit productiu, no de persones
Si els fruits no acaben de sortir com volem, aconsello mirar bé les arrels i les branques, no quedar-nos només amb allò que veiem a primer cop d’ull
Va, posem-nos seriosos, si us plau que amb les coses de pensar no s’hi juga
Aquest curs el centre viurà un nou intercanvi a Polònia
Tot i això, el problema més greu és que no podem estar d’acord en els supòsits de fons sobre el que és el llenguatge, el que és la comunicació escrita
Durant la II República, el govern republicà li va donar a l’educació una importància cabdal. Es van obrir més de 10.000 noves escoles públiques, i en un dels primers decrets es van crear 7000 noves places de mestres de cop
El revolucionari que canviarà l’educació i portarà la llum de la innovació en cap cas hauria de ser el director amb el suport del departament
Seria molt millor que invertissin en l’escola tots aquests genis de l’economia que diuen que estem preparant per a professions que ja no existiran d’aquí a quinze anys
Dona suport al periodisme local col·laborant amb nosaltres i fes-te’n subscriptor per només 1€ setmanal sense permanència. El periodisme de proximitat necessita del compromís dels seus lectors.
Subscriu-te ara! Al periodisme local